Monday 21 May 2012

TEKS UCAPAN PENGETUA (HARI GURU 2012)

TEKS  PENGETUA  SEMAKMUR
SEMPENA  SAMBUTAN  HARI  GURU  TAHUN   2012

Bismillahirrahmanirrahim,  Assalamualaikum  w.b.k, 
selamat sejahtera, salam 1 Malaysia  dan  Selamat menyambut  Hari  Guru tahun 2012

Yang Berbahagia   Tn. Hj. Abd. Manaf  Bin  Ab. Jalil,  YDP  PIBG,  SEMAKMUR,  

Yang Berusaha  En. Abd. Razak Bin Mohd Noah, GPK Pentadbiran,  Tn. Hj. Said  Bin  Bohari  GPK Hal Ehwal Murid,  Pn. Hajah  Zamzam Bt  Abas,  GPK  Kokurikulum.

Yang Dihormati  Guru-Guru  Kanan  Mata Pelajaran,  Guru-guru  Cemerlang,   Guru-Guru  SMK LKTP Kahang  Timur, 


Yang Dikasihi  para  pelajar  dan para pelajar SEMAKMUR


            Bersyukur saya kehadrat Ilahi  kerana dengan limpah dan kurnianya ,  dapatlah saya menyampaikan ucapan   dan  penghargaan kepada semua guru dan para pelajar hari ini,  sempena dengan Sambutan  Hari  Guru  Peringkat sekolah. 

          Tema Hari  Guru  pada tahun  ini  “GURU  INOVATIF  MELONJAKKAN  TRANSFORMASI  PENDIDIKAN  NEGARA”
Bertepatan dengan  usaha Kementerian Pelajaran Malaysia dalam merealisasikan hasrat kerajaan  dalam pelaksanaan NKRA.  Guru merupakan  agen perubahan yang  penting dalam masyarakat. Pencapaian dan kecemerlangan seluruh hidup pelajar  menjadi sebahagian daripada tugas guru.   Segala aspek yang berkaitan dengan pelajar adalah fokus utama para guru.

          Saya selaku Pengetua, saya juga  ingin merakamkan ucapan Selamat Hari Guru  dan penghargaan kepada para guru, bersempena dengan sambutan  Hari  Guru pada tahun  2012. “GURU  INOVATIF  MELONJAKKAN  TRANSFORMASI  PENDIDIKAN  NEGARA”. Aspirasi negara adalah menjadi fokus utama tugas dan tanggunggjawab  para guru.

Selaku Pengetua, saya mekamkan terima kasih kepada ibu,  bapa dan penjaga pelajar, kerana memberi kepercayaan kepada kami untuk mendidik anak tuan puan. Para guru menyedari akan amanah yang diberi. Berkat kegigihan para guru telah membantu dalam  menyerlahkan lagi kemampuan para pelajar.
Sebagai guru, kami memikul tanggunggjawab yang amat penting. Melalui bidang pendidikan juga kami dapat membantu para pelajar merelisasikan impian masing-masing. Hakikat sebenar adalah pelajar hari ini merupakan pemimpin  negara pada masa hadapan. Para pelajar juga mestilah  terus  berazam untuk  mencapai kecemerlangan.  

Sebagai aset yang amat berharga kepada negara, pelajar mesti terus berusaha dengan gigih tanpa putus asa untuk lulus dengan cemerlang sert mencapai kebahagiaan dalam hidup.  Para guru juga akan tetap meneruskan usaha masing-masing untuk  membangunkan potensi murid-murid secara menyeluruh.

Namun tidak dinafikan  masih banyak ruang yang perlu dipenuhi untuk mengatasi masalah generasi pelajar masa kini yang semakin mencabar. Bagi mengisi tuntutan ke arah negara maju, kita perlu menyediakan golongan yang dinamik dan berkualiti serta mempunyai perkembangan sahsiah yang seimbang dari segi jasmani , emosi, rohani, intelek dan sosial, atau ringkasnya JERIS.

YDP  PIBG   dan para guru yang dihormati,
Di kesempatan ini, selaku Pengetua saya ingin juga merakamkan penghargaan kepada para guru di SEMAKMUR  yang terus berusaha dengan gigih dan cemerlang demi tanggunggjawab  dan  amanah  kepada pelajar, masyarakat, agama dan Negara. 

          Akhir kata saya ingin merakamkan  ucapan Selamat Hari  Guru kepada semua guru di SEMAKMUR.   Terima  kasih  daripada kami   para guru SEMAKMUR kepada para  ibu  bapa  ,  penjaga  pelajar yang tetap memberi  sokongan,  sama ada sokongan moral ataupun material. Bantulah kami dalam  usaha yang murni dan disanjung  tinggi.

Selamat  Hari  Guru kepada semua guru di  SEMAKMUR,   “GURU  INOVATIF  MELONJAKKAN  TRANSFORMASI  PENDIDIKAN  NEGARA”. Pastikan SEMAKMUR  akan terus hebat!,  hebat, hebat dan hebat!

Sekian, terima kasih.  Wabilahitaufiq,  walhidayah. Assalamualaikum  warahmatulllah w.b.k

0 comments:

Post a Comment