Monday 21 May 2012

TEKS UCAPAN YDP PIBG ( HARI GURU 2012 )

TEKS  UCAPAN  YDP  PIBG
SEMPENA  SAMBUTAN  HARI  GURU  TAHUN   2012

Bismillahirrahmanirrahim,  Assalamualaikum  w.b.k,  selamat sejahtera  dan  Selamat menyambut  Hari  Guru tahun 2012

Yang Berusaha  En. Ibrahim  Bin  Omar,  Pengetua  SEMAKMUR,  

Yang Berusaha  En. Abd. Razak Bin Mohd Noah, GPK Pentadbiran,  Tn. Hj. Said  Bin  Bohari  GPK Hal Ehwal Murid,  Pn. Hajah  Zamzam Bt  Abas,  GPK  Kokurikulum.

Yang Dihormati  Guru-Guru  Kanan  Mata Pelajaran,  Guru-guru  Cemerlang,   Guru-Guru  SMK LKTP Kahang  Timur, 


Yang Dikasihi  para  pelajar  dan para pelajar SEMAKMUR


            Bersyukur saya kehadrat Ilahi  kerana dengan limpah dan kurnianya ,  dapatlah saya menyampaikan ucapan   dan  penghargaan kepada semua guru dan para pelajar hari ini,  sempena dengan Sambutan  Hari  Guru  Peringkat sekolah.  

“GURU  INOVATIF  MELONJAKKAN  TRANSFORMASI  PENDIDIKAN  NEGARA”
          Tema Hari  Guru  pada tahun  ini  bukan sahaja  kedengaran indah tetapi juga mencerminkan guru sebagai agen perubahan yang  sangat penting dalam masyarakat. Apa yang menjadi ukuran, bukannya kekayaan harta, kemewahan hidup, tetapi kemenjadian pelajar yang  menjadi penilaian.

Pencapaian dan kecemerlangan seluruh hidup pelajar  yang menjadi tumpuan.  Kemurnian hati pelajar, tingkah laku yang sopan  dan segala aspek yang berkaitan dengan pelajar adalah fokus utama para guru.

          ‘Bagaimana acuan, begitulah kuihnya’, demikianlah perbandingan yang mengaitkan didikan dan ajaran para guru untuk melahirkan para pelajar yang berpotensi, berbakat dan cemerlang.  

          Saya selaku YDP  PIBG ingin merakamkan ucapan terima kasih  dan penghargaan kepada para guru, bersempena dengan sambutan  Hari  Guru pada tahun  2012. Sungguh bertepatan sekali tema pada tahun  ini, “GURU  INOVATIF  MELONJAKKAN  TRANSFORMASI  PENDIDIKAN  NEGARA”.
Sebagai wakil ibu, bapa dan penjaga pelajar, kami amat menyedari kegigihan para guru untuk menyerlahkan lagi kemampuan para pelajar. Para guru berperanan serta bertanggungjawab untuk mengembangkan minat para pelajar dalam bidang masing-masing.  Sebagai guru, besar sungguh  peranan para guru. Para guru jugalah yang amat  menyedari kesungguhan para pelajar dalam merealisasikan impian masing-masing. Pelajar merupakan tunjang negara pada masa hadapan. Para pelajar juga mesti menanamkan azam untuk mencapai kecemerlangan.  

Pelajar adalah satu aset yang amat berharga dalam menentukan arah pembangunan pada masa akan datang. Dengan tujuan membangunkan potensi murid-murid secara menyeluruh. Namun demikian masih banyak ruang yang perlu dipenuhi untuk mengatasi masalah generasi yang semakin mencabar. Bagi mengisi tuntutan ke arah negara maju, kita perlu menyediakan golongan yang dinamik dan berkualiti serta mempunyai perkembangan sahsiah yang seimbang dari segi jasmani , emosi, rohani, intelek dan sosial.

Tn.  Pengetua  dan para guru yang dihormati,
Di kesempatan ini saya ingin merakamkan penghargaan kepada para guru di SEMAKMUR  yang terus berusaha dengan gigih dan cemerlang demi tanggunggjawab  dan  amanah  yang  sangat besar serta bermakna kepada masyarakat, agama dan Negara. 

          Akhir kata saya ingin merakamkan  ucapan Selamat Hari  Guru kepada semua guru di SMK  LKTP Kahang  Timur.   Terima  kasih  daripada kami   para  ibu  bapa  ,  penjaga  pelajar.  Teruskan usaha murni dan disanjung  tinggi  guru-guru  dalam bidang pendidikan.

Selamat  Hari  Guru kepada semua guru di  SEMAKMUR,   “GURU  INOVATIF  MELONJAKKAN  TRANSFORMASI  PENDIDIKAN  NEGARA”.

Sekian, terima kasih.  Wabilahitaufiq,  walhidayah. Assalamualaikum  warahmatulllah w.b.k


0 comments:

Post a Comment